Vacances i negocis són les principals motivacions dels turistes allotjats al Baix Llobregat

Share:

El perfil mitjà del turista que visita el Baix Llobregat és una persona europea (43%), de 42 anys, que va viatjar per oci (el 41,9%) o negocis (38,3%), va triar allotjar-se en un hotel, i que durant la seva estada el que més va fer va ser gaudir de la gastronomia, del relax, de la platja i del shopping.

Aquesta és la principal conclusió de l’Enquesta de perfil i hàbits del turista de la Destinació Barcelona, elaborada a partir d’una operativa estadística de l’Observatori del Turisme a Barcelona. Un estudi realitzat, a més, en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Baix Llobregat i el LABturisme de la Diputació de Barcelona. L’enquesta es va realitzar en 28 punts d’enquestació a 814 turistes, entre gener i desembre del 2022.

Segons aquest estudi, el turista que va visitar el Baix Llobregat durant el 2022, va fer una estada d’una mitjana de 4,7 nits, predominantment en hotels (81,2%). Altres tipologies d'allotjaments més reservades van ser càmpings (5,3%), apartaments (2,4%) i albergs (2,3%).

La despesa total per persona durant l’estada va ser d’uns 761,6€, distribuïts entre l’allotjament, el transport i la despesa durant l’estada (oci, gastronomia, compres…).

De fet, el 81% dels enquestats van gaudir de la gastronomia de la comarca durant la seva estada, també de passejades tranquil·les i del relax (73%), i d’anar a la platja (61%). També van gaudir del shopping (40%) i visites culturals (26%), així com activitats a l'aire lliure (23%).

Així doncs, el Baix Llobregat va rebre a un turista que arribava a la comarca generalment en avió (el 56,7%), seguit del vehicle propi (29,3%) i del tren (9,9%).

Normalment, va ser un viatger que viatjava sol (31,5%), en família (23,2%) o amb la parella (20%), i que va planificar l’estada després de consultar principalment pàgines web (50%) com ara Booking (49,9%). El 4,6% dels turistes van consultar principalment les xarxes socials (concretament el 51,4% Instagram, el 35,2% Facebook i el 13,7% Youtube). Una planificació, però, d’última hora, ja que la va fer amb una setmana d'antelació (35,3%), el darrer mes (14,8%) o darrera quinzena (13,6%).

L’oci i els negocis, els principals motius del viatge

Respecte als darrers anys, el Baix Llobregat recupera el turista internacional i amb una finalitat de viatge professional (un 38,3%), tot i que molt igualat, l’oci continua sent el principal motiu de la visita (així ho van fer el 41,9% dels enquestats).

La importància de la sostenibilitat queda reflectida en les dades, que conclouen que el 71,7% dels turistes pagarien més per un servei sostenible, de fet, les certificacions de sostenibilitat són clau sempre per escollir la destinació per un 11,1% de turistes, i gairebé sempre per un 20,4%, i a vegades per un 5,7% tot i que no és un factor determinant pel 51% dels turistes.

El turista descobreix la comarca per primer cop. De fet, el 56,8% dels enquestats visitaven per primera vegada el Baix Llobregat, front al 43% que ja l'havien visitat anteriorment. Entre els repetidors, el 26,5% han estat més de 5 cops.

Com a novetat dels resultats de l'enquesta, durant l'estada al Baix Llobregat els turistes ja havien visitat o tenien intenció de descobrir atractius com el Canal Olímpic de Catalunya a Castelldefels (13,6%), la Cripta Gaudí de la colònia Güell (11,8%), les Coves de Montserrat a Collbató (7,6%), els Espais Naturals del Delta del Llobregat (6,6%) i Catalunya en Miniatura (6,3%).

Segons aquesta enquesta, les platges, el caràcter i amabilitat de la gent, el clima, la seguretat personal, el transport públic i l'allotjament han estat els punts millor valorats de l’estada a la nostra comarca. Una valoració que en el seu còmput global arriba a una nota del 8,31 sobre 10.
 

Podeu accedir a la presentació de l'estudi clicant aquí.