El Mobile World Congress i la Setmana Santa fan créixer l’ocupació hotelera al Baix Llobregat

Share:

Durant el primer trimestre de 2018 s’ocupen el 53,1% de les places hoteleres ofertes en els hotels del Baix Llobregat, una ocupació superior a la del conjunt de Barcelona. Tot i presentar unes taxes d’ocupació inferiors a les de l’any anterior, en tots els mesos d’aquest any l’ocupació supera la meitat de l’oferta. Febrer, millor mes en l’ocupació.

Tot i que es preveu una ocupació inferior per al primer trimestre de 2019, la valoració respecte a la marxa del negoci i l’ocupació és significativament positiva entre els hotelers de la comarca.

Negocis és el principal motiu d’estada dels clients a la comarca aquest trimestre (62% del total). El principal mercat ha estat l’internacional, tot i amb això és gairebé igualat a l’espanyol (53,2% dels clients són estrangers).

Catalunya, França i Madrid principals procedències aquest trimestre. Respecte l’any anterior augmenta el pes dels clients procedents d’Estats Units i Canadà, Xina, Andalusia, País Basc o Japó. El client propi (procedent de Catalunya) és el que més disminueix.

Els hotels registren una ocupació propera al 79% durant el Mobile i superior al 69% durant la Setmana Santa. Ocupacions que superen de manera destacada el global del trimestre (25% més d’ocupació en el MWC i 16% més d’ocupació en Setmana Santa).

Els hotels de la zona Delta i els de 4 estrelles concentren la major part de les pernoctacions realitzades als hotels del Baix Llobregat durant el Mobile (56% i 61% respectivament). Durant Setmana Santa concentren les majors pernoctacions Delta i Centre (49% i 35% respectivament). Respecte al total de places ofertes, són els establiments d’1 estrella i de la zona Nord els que presenten la major ocupació al llarg d’aquest període vacacional (83% i 77% respectivament).

El preu mitjà dels hotels aquest primer trimestre (64,6€) creix de manera destacada durant el Mobile (139,8€) i disminueix en el període de Setmana Santa (61,9€). Els hotels de la zona Delta i els de 4 estrelles són els que tenen els preus més elevats tant durant el global del trimestre com durant el MWC. Tanmateix durant Setmana Santa són els hotels de la zona Nord i de 3 estrelles els que tenen els preus més elevats.

 

 

 
Fitxers adjunts