El passat 25 d’octubre va portar-se a terme el Workshop d'Experiències Enogastronòmiques dins el marc del Fòrum Gastronòmic de Barcelona, sent una de les accions destacades de l’Any de la Gastronomia. Es tractà d’una acció B2B que ens va permetre reunir-nos amb els diferents agents clau del sector (restaurants, hotels, agències de viatges, empreses d'activitats, entitats de promoció turística, cellers...) amb l'objectiu d'estimular la creació de producte.
Pel que fa a l’agenda del Baix Llobregat, vam aconseguir contactar amb un total de 13 empreses.
Aquest esdeveniment és una nova plataforma per donar a conèixer i comercialitzar l'oferta del turisme enogastronòmic de Catalunya, així com fomentar la col·laboració i innovació conjunta entre empreses i professionals del sector.
Previ al Workshop es presentà la Marca Experiències Gastronòmiques. Es tracta d’un nou programa de treball de l’Agència Catalana de Turisme dirigit al sector turístic que neix amb l’objectiu d’adaptar l’oferta turística de Catalunya a la demanda, per tal d’atraure més clients i de major qualitat.
Tanmateix, dins el Fòrum Gastronòmic, el dia anterior al workshop, diversos col.lectius gastronòmics van donar a conèixer a través de tallers-showcookings els productes de proximitat. Així, pel que fa al Baix Llobregat,el col.lectiu CUBAT va realitzar un taller-showcooking entorn el tomàquet del Parc Agrari del Baix Llobregat, podent així assaborir tapes variades amb el tomàquet com a ingredient protagonista.