El perfil sociodemogràfic del turista que s'allotja al Baix Llobregat l’any 2016, ha estat majoritariament d'home (66,1%), de 44 anys de mitjana, amb allotjament en un hotel (82%) i una estada mitjana de 4 nits. La principal nacionalitat de procedència del turisme a la comarca ha estat l’espanyola (40%), seguida de la francesa (10%), britànica, italiana i alemanya (6%).
Aquestes dades s’obtenen de l’Enquesta personal a turistes allotjats al Baix Llobregat, realitzada a 20 punts d’enquestació, entre hotels, càmpings i altres punts de diferents zones territorials de la comarca. L’operació estadística, impulsada pel LABturisme de la Diputació de Barcelona, dóna dades sobre el perfil del turista a les diverses demarcacions de la província de Barcelona.
Tot i que el principal motiu de les estades turístiques a la comarca són les vacances i l’oci (47%), les motivacions professionals, les fires i el MICE (turisme de negocis) apleguen un 41%, percentatge que es troba per sobre de l’impacte d’aquesta motivació en el conjunt de la província de Barcelona (26%). La comarca es posiciona així com una font d’atracció del turisme vinculat a l’àmbit professional, gràcies a la tasca de dinamització i comercialització del turisme de reunions del Baix Llobregat Convention Bureau.
La principal font d’informació per planificar els viatges que van tenir com a destinació el Baix Llobregat van ser Internet, les xarxes socials i els blogs (48%).
L’avió (60%) va ser el mitjà de transport principal utilitzat pels turistes que ens van visitar, per davant del cotxe (27%), el tren (9%) o l’autobús (2%).
Els trets de la destinació del Baix Llobregat que van ser millor valorats van ser el caràcter de la gent, les platges, la seguretat ciutadana, l’allotjament i el transport públic. L’aspecte assenyalat com a prioritari per millorar va ser l’oferta d’aparcament.
Podeu consultar la presentació de totes aquestes dades per a la comarca del Baix Llobregat en el següent enllaç.